19 tm 20 September - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van emielkoskamp - WaarBenJij.nu 19 tm 20 September - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

19 tm 20 September

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2015 | Frankrijk, Bonnebosq

zaterdag 19 en zondag 20 september.

Hier weer een bericht vanuit normandie. Afgelopen weekend verschillende dingen gedaan. zaterdag heb ik met Yrsa en Lou de koeien gemolken en hebben we de rest van de werkzaamheden gedaan zoals kalveren voeren. de rest van de dag heb ik verschillende klusjes gedaan. s'avonds kwam Boris hier, we zijn toen naar de stad Caen gedaan. Nadat we de auto hadden geparkeerd onder de ruïne (een oud ford/kasteel waar een parkeer kelder onder zit). Toen zijn we naar in Engels cafe gegaan waar we de rest van de avond hebben gezeten. Toen we terug wouden naar de auto was het wel even zoeken naar de goede ingang, uiteindelijk hebben we het gevonden. Boris had ook hier overnacht. zondagochtend mochten we uitslapen. Toen we om half 11 wakker waren zijn we na het ontbijt naar een autocross gegaan. Bij de autocross ging de een na de ander overkop omdat de baan niet echt vlak was, er waren zerer 6 auto's overkop gegaan wat het dus nog spannender maakte. Na de cros heb ik Boris bij Jan afgezet en ben ik hier alvast begonnen met het ophalen van de koeien omdat Yvonne en Rick met de kinderen weg waren.

De rest van afgelopen week volgt nog;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bonnebosq

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Op 7 september zijn Boris Wikkerink en ik naar Frankrijk (normandie) gereisd om daar stage te gaan lopen op melkveebedrijven. Om 9 uur was ik bij Boris om vanaf daar richting Frankrijk te gaan. Rond 4 uur waren we bij het bedrijf waar Boris stage is gaan lopen. Nadat een kijkje hadden genomen op het bedrijf en wat hadden gedronken. Ben ik alleen verder gereden naar het bedrijf waar ik nu stageloop. Het bedrijf (Le Lieu Thomain) is een bedrijf met 55 melkkoeien, 120 hectare grond in gebruik waarvan een groot gedeelte akkerbouw, stieren voor het vlees en een bed en breakfast. De familie bestaat uit Rick en Yvonne en de 4 kinderen Nino, Yrsa, Lou en Fay. Yvonne en Rick lieten me gisteren donderdag 10 September een fotoboek met de blog van de vorige stagiaire's zien en zelf vond ik het ook een leuk idee om zo de mensen op de hoogte te houden van wat ik hier meemaak;)

Maandag 7 September:
Nadat ik goed aan was gekomen op de boerderij en kennis heb gemaakt met het gezin heeft Yvonne mijn slaapplek en bedrijf laten zien voor de komende 8 weken.
Verders heb ik die dag niet veel gedaan.

Dinsdag 8 September:
S'ochtends heb ik eerst geholpen met melken en de andere werkzaamheden rond het melken. Na het melken hebben we ontbeten. Na het ontbijt ben ik samen met de Franse stagiaire naar een Franse boerderij gegaan waar beton werd gestort voor de kuilplaat. Wel lastig dat communiceren met handen en voeten omdat ik nooit Franse les heb gehad op school. Na een paar uur helpen met beton storten zijn de stagiaire, ik en de medewerkers/hulp op dat bedrijf naar het huis van de boer gegaan om daar te gaan eten. Dat was al een hele belevenis want we zaten 2 uur aan tafel en ze bleven maar met eten komen. Aan het eind van de pauze dacht ik dat ik bijna uit mekaar zou spatten van het eten. Na het eten zijn de Franse stagiaire en ik weer terug gegaan naar het bedrijf waar we de rest van de dag klusjes hebben gedaan en avonds hebben geholpen met melken.

Nou dit was dus dag 1 en 2. Het is nu al kwart over 11 savonds dus komende dagen zal ik een blog maken van de rest van de dagen en vandaag;) Ik heb het hier erg naar mijn zin en het zijn super vriendelijke mensen. Nu eerst maar eens slapen.

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2015

Vrijdag 23 Oktober tm Dinsdag 27 Oktober

22 Oktober 2015

Zaterdag 17 tm Donderdag 22 Oktober.

21 Oktober 2015

maandag 12 Oktober tm Vrijdag 16 Oktober

17 Oktober 2015

weekend 10 en 11 Oktober

13 Oktober 2015

maandag 5 oktober tm 9

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11157

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 15 Oktober 2016

NieuwZeeland

07 September 2015 - 31 December 2013

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Landen bezocht: