Week 4/5 vissen in Coromandel en Rotorua - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu Week 4/5 vissen in Coromandel en Rotorua - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

Week 4/5 vissen in Coromandel en Rotorua

Blijf op de hoogte en volg

31 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

Hier weer een update vanuit Nieuw-Zeeland.

Afgelopen donderdag en vrijdag was het rustig op het bedrijf omdat het regenachtig weer was. Die dagen heb ik niet veel meer gedaan dan de standaard werkzaamheden in de ochtend en avond. Vrijdagavond hebben we bij bekenden van Emma en Hayden gegeten.

Zaterdag ben ik om half 4 in de ochtend opgestaan om te gaan zeevissen in Coromandel met Danny en Jeffrey (Nederlandse stagiaires hier in de buurt). Om kwart voor 7 waren op de plek van bestemming en konden we op de boot stappen die om 7 uur vertrok. Gelukkig had Emma mij voordat ik ging slapen tabletten gegeven die ik in kon nemen zodat ik niet zeeziek zou worden. Er werd van niet al te goed weer gepraat. Dit heeft een van de jonges (zal hem niet bij naam noemen) geweten op 2 van de 3 plekken waar de visser het anker uitgooide werd er door de jonge ook wat uitgegooid, jammer genoeg is de vangst er niet veel groter van geworden. Uiteindelijk hebben we totaal 6 vissen gevangen die we mochten houden, we hebben er een aantal meer gevangen maar die moesten terug omdat ze te klein waren. Uiteindelijk waren we om 12 uur weer aan wal in Coromandel, hier hebben we nog ff wat gegeten. Na het eten zijn we weer in de auto gestapt en hebben we daar in de buurt rondgereden tussen de bergen. Uiteindelijk was ik om 6 uur in de avond weer terug op het bedrijf. Hier heb ik wat gegeten. Om half 8 kwam Guus (Nederlandse jonge die 2 straten verderop werkt). Met hem ben ik naar Rotorua gereden. Rotorua staat bekend om de geur van rotte eieren die er hangt door het zwavel. Nadat we een slaapplek hadden gevonden zijn we de stad ingegaan. We kwamen al aardig snel bij een café waar een live band speelde. Toen de band gestopt was en we bij andere clubs hadden gekeken ben ik om 3 snachts alleen teruggegaan (100 meter lopen) naar het motel omdat ik wel erg moe was na bijna 24 uur wakker te zijn geweest. Ik heb toen de deur van de kamer achter me dicht gedaan, zonder te weten dat de deur dan in het slot valt en dus de deur alleen van binnen geopend kon worden. Guus heeft een uur later (rond 4 uur) geprobeerd mij wakker te maken. De enige wie hij blijkbaar met veel lawaai wel wakker heeft kunnen maken is een man die paar kamers verderop sliep, deze was boos de gang op komen lopen. Uiteindelijk heeft Guus een taxi moeten nemen omdat hij nergens anders terecht kon en dus als enige optie zag om naar huis te gaan. Toen ik zondagochtend wakker werd zag ik dat Guus niet in zijn bed lag dus begon ik me toch maar es af te vragen waar hij uithing. Nadat ik ontbijt heb gehaald en een aantal pogingen heb gedaan om hem te bellen ben ik na 1,5 uur in de auto gestapt (ruim uur rijden) en maar eens naar zijn bedrijf gereden om te kijken of hij daar was. En ja hoor hij was in zijn huis. Nadat hij zijn verhaal verteld had zijn we naar de stad Tauranga gereden om daar rond te kijken, er was hier niet veel te beleven dus nadat we wat gegeten hadden zijn we weer terug gegaan.

Maandag heb ik weer de standaard werkzaamheden gedaan. Gisteren (Dinsdag) heb ik in de ochtend na het melken en het ontbijt de man die de kalveren onthoornd geholpen er moesten ruim 60 kalveren onthoornd worden dus dat was een flinke klus de rest van de dag heb ik kleine klusjes gedaan en de afrastering gecontroleerd van een aantal percelen. Vandaag heb ik weer gemolken en ben ik verder gegaan met het controleren van de afrastering. De groep van koeien die moeten afkalven wordt langzaam kleiner, Er moeten er nog ongeveer 20 afkalven. Het is sinds zondag erg mooi weer tussen de 13 en 18 graden.

Het is hier zo alweer tijd om te slapen. Dus mensen in Nederland werkze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 15 Oktober 2016

NieuwZeeland

07 September 2015 - 31 December 2013

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Landen bezocht: