De rest van de week :) - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van emielkoskamp - WaarBenJij.nu De rest van de week :) - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

De rest van de week :)

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2015 | Frankrijk, Bonnebosq

Hier weer een bericht uit Frankrijk/Normandie.

Woensdag 9 September
Sochtends heb ik geholpen met het melken en de andere nodige werkzaamheden daaromheen.
Toen we aan het ontbijten waren vroeg Rick of ik een hekel had aan trekker rijden op stijl aflopende percelen (heuvels), er moest daar namelijk gras geschud worden om te drogen. Eenmaal aan het schudden kwam ik erachter dat t wel erg stik naar beneden liep. Ik vond het een mooie uitdaging en het ging goed. De rest van de dag heb ik verschillende klusjes gedaan en savonds weer gemolken.
Foto’s volgen nog ;)

Donderdag 10 September
Sochtends weer geholpen met het melken en de werkzaamheden daar omheen. Na het ontbijt zijn de Franse medewerker, Rick en ik bezig geweest met het maken van plek om in te gaan kuilen. De rest van de dag heb ik veel verschillende klusjes gedaan. s’avonds heb ik weer geholpen met melken.

Vrijdag 11 September
Nadat ik had geholpen met melken ben ik door Rick naar de percelen in de heuvels gebracht waar ik het grasharken af mocht maken waar Rick donderdagavond al mee was begonnen. Na het harken gingen we eten. Na het eten heb ik Yvonne geholpen met het schoonmaken van de gites (de woningen van de bed en breakfast). Er zouden die middag nieuwe gasten komen en er moest nog veel gebeuren, bij het inkuilen was er even niks te doen voor mij. Na het helpen met schoonmaken ben ik de carvan waar ik in slaap vrij gaan maken voor het slaapfeestje van zoon Nino die hij graag wou houden in de carvan zodat niemand er last van zou hebben en ik ook goed kon slapen in het huis op zijn kamer. Na het vrijmaken van de carvan ben ik gaan kijken hoever ze waren met het inkuilen. Nadat ik had geholpen met het vastrijden van de kuil ben ik Yvonne gaan helpen bij het melken van de koeien terwijl Rick, de Franse medewerker en de Franse stagiaire de kuil aan het dichtleggen waren. Daarna was de werkdag ook weer zo goed als om;).

Zaterdag 12 September
De hele ochtend miezerde het hier. Na de ochtendwerkzaamheden en het ontbijt zijn Rick en ik de stroblazer gaan repareren. Na het middageten zijn we de balen die hij de vorige dag had geperst in de heuvels gaan ophalen. Hij heeft een gedeelte balen gemaakt omdat het onderin niet verstandig was om daar met een opraapwagen te gaan rijden. Toen we terug waren met de balen zijn we gaan melken. Na het melken heb ik me snel gedoucht en ben ik met de auto naar Boris gegaan die stage loopt bij de broer Van Rick. Nadat we daar wat hadden gedronken zijn we naar het stadje Deauville gegaan. Toen we eenmaal een goeie parkeerplaats hadden gevonden zijn we verder het stadje in gelopen. Hier hebben we weinig anders gedaan dan rond kijken en rond slenteren. Na 2 uur rondlopen zijn we weer in de auto gestapt. Na een tijdje rondrijden zijn we een kijkje gaan nemen op het strand. Daar zagen we een soort zoeklicht in de lucht. Nou we waren best benieuwd waar dat vandaan kwam want tja misschien is er daar wel een feest of in ieder geval wat te doen. Dus wij zijn weer in de auto gestapt en zijn richting het zoeklicht gegaan. na een tijdje rijden konden we al zien dat er een gebouw stond op de plaats waar het zoeklicht vandaan kwam. Nadat we de heuvel waar het gebouw op stond waren opgereden kwamen we uiteindelijk bij een club terecht. Het klonk er best gezellig en er stond een rij met mensen bij de ingang, dus wij eerst naar de bewaker van de parkeerplaats gelopen met de vraag wat dit voor een feest was. Hij vertelde ons dat het gewoon een club was. Het klonk best gezellig en we hadden er ook een tijdje voor gereden Dus naja wij zijn ook maar gewoon gaan aansluiten in de rij bij de ingang. Na het betalen van de intree kwamen we in een zaal waar alle jongeren aan tafels zaten om een dansvloer waar niemand op stond. Dus toen we wat te drinken hadden zijn we ook maar gaan zitten en plots stond de helft de jongeren op en gingen de dansvloer op. Het was dus totaal wat anders dan we gewend waren van het uitgaan in Nederland. Na 1,5 uur daar te zijn geweest zijn we terug naar het bedrijf van de broer van Rick gegaan waar Boris stageloopt waar we ook overnacht hebben.

Zondag 13 September
Sochtends hebben we uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we gaan kijken bij een rally die in de buurt was. We zijn toen eerst naar bonnebosq gereden waar we de auto hebben geparkeerd en een kijkje hebben genomen bij de start van de rally. Later zijn we weer in de auto gestapt om een plek te zoeken aan de kant van de baan. Het viel niet mee om een plek te vinden want we hadden geen kaart of route van de baan. Uiteindelijk hadden we een plek gevonden en hebben we een tijdje staan kijken, dit was gaaf om te zien. Nadat we gekeken hadden zijn Boris en ik naar mijn stagebedrijf gegaan om een kijkje te nemen op het bedrijf. Toevallig was zijn stageboer (Jan)hier ook op visite. Plots werd Rick gebeld dat er een pink los liep, toen zijn we met 4 man daarheen gegaan om te kijken of het wel een pink was van Rick en als dat het geval was te helpen met het dier weer in de wei te doen. Het was er wel een van Rick dus hebben we het dier weer in de wei terug gedaan. Toen we weer terug waren zijn we wat gaan eten. Na het eten zijn we gaan melken en hebben we het andere nodige werk gedaan.

Foto’s volgen nog;)
Morgen maak ik een blog van vanaf maandag. Nu zo eerst maar eens slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bonnebosq

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Op 7 september zijn Boris Wikkerink en ik naar Frankrijk (normandie) gereisd om daar stage te gaan lopen op melkveebedrijven. Om 9 uur was ik bij Boris om vanaf daar richting Frankrijk te gaan. Rond 4 uur waren we bij het bedrijf waar Boris stage is gaan lopen. Nadat een kijkje hadden genomen op het bedrijf en wat hadden gedronken. Ben ik alleen verder gereden naar het bedrijf waar ik nu stageloop. Het bedrijf (Le Lieu Thomain) is een bedrijf met 55 melkkoeien, 120 hectare grond in gebruik waarvan een groot gedeelte akkerbouw, stieren voor het vlees en een bed en breakfast. De familie bestaat uit Rick en Yvonne en de 4 kinderen Nino, Yrsa, Lou en Fay. Yvonne en Rick lieten me gisteren donderdag 10 September een fotoboek met de blog van de vorige stagiaire's zien en zelf vond ik het ook een leuk idee om zo de mensen op de hoogte te houden van wat ik hier meemaak;)

Maandag 7 September:
Nadat ik goed aan was gekomen op de boerderij en kennis heb gemaakt met het gezin heeft Yvonne mijn slaapplek en bedrijf laten zien voor de komende 8 weken.
Verders heb ik die dag niet veel gedaan.

Dinsdag 8 September:
S'ochtends heb ik eerst geholpen met melken en de andere werkzaamheden rond het melken. Na het melken hebben we ontbeten. Na het ontbijt ben ik samen met de Franse stagiaire naar een Franse boerderij gegaan waar beton werd gestort voor de kuilplaat. Wel lastig dat communiceren met handen en voeten omdat ik nooit Franse les heb gehad op school. Na een paar uur helpen met beton storten zijn de stagiaire, ik en de medewerkers/hulp op dat bedrijf naar het huis van de boer gegaan om daar te gaan eten. Dat was al een hele belevenis want we zaten 2 uur aan tafel en ze bleven maar met eten komen. Aan het eind van de pauze dacht ik dat ik bijna uit mekaar zou spatten van het eten. Na het eten zijn de Franse stagiaire en ik weer terug gegaan naar het bedrijf waar we de rest van de dag klusjes hebben gedaan en avonds hebben geholpen met melken.

Nou dit was dus dag 1 en 2. Het is nu al kwart over 11 savonds dus komende dagen zal ik een blog maken van de rest van de dagen en vandaag;) Ik heb het hier erg naar mijn zin en het zijn super vriendelijke mensen. Nu eerst maar eens slapen.

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2015

Vrijdag 23 Oktober tm Dinsdag 27 Oktober

22 Oktober 2015

Zaterdag 17 tm Donderdag 22 Oktober.

21 Oktober 2015

maandag 12 Oktober tm Vrijdag 16 Oktober

17 Oktober 2015

weekend 10 en 11 Oktober

13 Oktober 2015

maandag 5 oktober tm 9

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 11251

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 15 Oktober 2016

NieuwZeeland

07 September 2015 - 31 December 2013

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Landen bezocht: