alweer 2,5 week hier - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu alweer 2,5 week hier - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

alweer 2,5 week hier

17 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

Hier weer een bericht vanuit nieuw zeeland.

Afgelopen week was het weer stukke beter dan de 1e week. Sochtends is het nog wel koud maar verders overdag fijne temperatuur van 15 graden of meer (en dat noemen ze hier nogsteeds winter)

Het afkalven gaat nog steeds door de ene dag tussen de 5en 8 en volgende dag zijn het er weer 2.

Zaterdagavond zijn we op possum jacht geweest met emma en de kinderen. Een possum is soort uit de kluite gewassen rat. Er word in heel Nieuwzeeland hierop gejaagd omdt ze ziektes aan het vee over kunnen brengen. Uiteindelijk hebben we er 1 gezien maar die was te ver weg om te schieten. Toen we in een schuur gingen kijken zagen we ongeveer 15 duiven, hier hebben we er een aantal van kunnen schieten om te voorkomen dat de groep te groot word.

Zondag had ik vrij en heb ik via skype live verslag gekregen op het ijzerlo's zomerfeest, daarna ben ik met een Nederlandse jonge de mount te aroha beklommen. Dit was een duftig zware klim van 1,5 uur en totaal n kwartier pauze. Het resultaat van de klim was wel super gaaf, wat een super mooi uitzicht. De berg is vanaf het bedrijf waar ik werk ook goed te zien en te herkennen aan de grote antenne bovenop de berg.

Maandag heb ik weer op het bedrijf gewerkt. Savonds ben ik met 2 Nederlanders naar de young farmers group geweest. Dit is een groep waar jonge boeren bij mekaar komen voor een gezellige avond in de pub.

De laatste dagen was het fijn weer overdag vandaag 18 graden