1e week kiwi experience - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu 1e week kiwi experience - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

1e week kiwi experience

18 September 2016 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

Hier weer een bericht vanuit Nieuw-Zeeland.

Ik ben alweer 1 week aan het rondreizen met de kiwi experience bus. Het gaat erg goed, heb veel nieuwe mensen van overal over de wereld ontmoet en erg veel gezien en gedaan. Nadat ik zondag heb overnacht in auckland ben ik sochtends om half 9 op de kiwi bus gestapt om naar hot water beach te gaan. Als je op dit strand op bepaalde plekken een gat graafd komt er warm water naar boven, van daar ook de naam hot water beach. Op de heenweg naar hot water beach zijn we vlak bij de plaats coromandel gestopt om te gaan zee kayakken, dit was super mooi om te doen.

Dinsdag moesten we weer redelijk betijds op om naar de plaats waitomo te rijden, hier hebben we in de grotten geraft. In de grotten zitten de glow worms. De poep van de wormen geeft licht, hierdoor leek het net alsof je onder een sterrenhemel door dreef. Savonds zijn we naar 'curleys bar' geweest in waitomo.

Woensdagochtend zijn we naar hobbiton gereden. Dit is de movieset van de film the hobbit/the lord of the rings. Ookal heb ik maar 1 van de films gezien was het best geinig om te zien en heb ik ook een goede rede om de rest van de films eens te gaan kijken. Smiddags zijn we met een groep naar de maori village geweest. Hier hebben we een maori spel gedaan die eerder veel werd gedaan door de maori mensen. Nadat de maori mensen de haka voor ons hadden gedaan en vanalles over de cultuur en de rituelen verteld hadden hebben we daar gegeten. Samen met een groep die het maori spel hadden gedaan hebben we nadat we de hele avond in de hottub hebben gezeten in de maori village overnacht.

Donderdagochtend zijn we na een goed ontbijt vertrokken naar taupo. Hier hebben we 2 overnachtingen gehad. Het weer zat hier niet mee dus er was niet veel te doen, ookal was dat ook niet heel erg hadden we tijd genoeg om goed bij te rusten. De 1e dag zijn we naar een hot water pool geweest. Dit is een soort van stroming van warm water, dit water is verwarmd door de hitte van de vulkanen die vlakbij taupo liggen. Vrijdag hebben we wat boodschappen gedaan en hebben we met een groepje 2 films gekeken omdat het regenachtig weer was.

Zaterdag ochtend zijn we naar de river valley vertrokken. Hier konden we zondagochtend wild water raften. Uiteindelijk ging het raften niet door omdat het water te hoog stond en het dan te gevaarlijk werd. Het was wel een super mooi gebied en hostel in the middle of nowhere.

Zondagmiddag zijn we naar wellington gereden, het was een rit van ruim 4 uur dus verders hebben we geen activiteiten gedaan. Nadat ik ingecheckt had in het hostel en wat kleren heb gewast zijn we met een groep naar een pub geweest vlakbij het hostel.

Vanmorgen (maandagmorgen) zijn we om half 8 al vertrokken om op de ferry naar het zuidereiland te stappen. Hier heb ik dus mooi tijd gehad om mijn blog bij te werken. De oversteek duurt 3 tot 4 uur.

Aankomende week ga ik een dag in de plaats frans josef naar een glacier. Hier worden we met een helicopter heen gebracht en dan gaan we er een paar uur overheen lopen. Hopelijk is het weer dan goed genoeg. De rest van de week weet ik nig niet precies wat ik ga doen.