week 3 en 4 - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu week 3 en 4 - Reisverslag uit Morrinsville, Nieuw Zeeland van emielkoskamp - WaarBenJij.nu

week 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg

25 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Morrinsville

Hier weer een bericht vanuit Nieuw-Zeeland,

De afgelopen dagen was het weer prima hier, s'ochtends wel fris maar goed te doen. Er moeten nog ongeveer 40 dieren afkalven. Sinds gisteren zijn de melkkoeien opgedeeld in 2 groepen(vaarzen en oudere koeien). dit wordt gedaan omdat de heifers (vaarzen) ook kans krijgen voldoende gras en voer op te nemen. Het gras begint steeds beter te groeien, maar het is nog niet genoeg om te stoppen met het bijvoeren van mais en gras.

Afgelopen Vrijdag ben ik met Emma, hayden, vrienden van hun en danny (nederlandse stagiaire hier in de buurt) uit eten geweest in Hamilton, hier kregen we een kaart waar alle gerechten in het Spaans op stonden dus zijn we na een biertje weer weg gegaan. Aan de andere kant van het gebouw zat een restaurant met een kaart die wel leesbaar was dus hebben we daar gegeten. Na het eten zijn we gaan bowlen wat erg mooi ging. Zaterdag was ik vrij dus kon ik uitslapen, overdag ben ik met de kinderen gaan kanoën in de sloot/beekje (die net diep genoeg was) die hier door een aantal percelen heen loopt. Savonds heb ik geholpen met het melken. Zondag ochtend ben ik na het werk met Danny naar een oude goudmijn in de berg te aroha/waiorongomai valley geweest, hier hebben we 3,5 uur geklommen en gelopen het was een super mooie tocht en achteraf bleek ook dat het de zwaarste route was. Er zijn nog kilometers rails van de goudmijn te vinden over de hele berg, een aantal tunnels en apparatuur.

Maandag ben ik weer naar de young farmers group geweest in de pub, waar het weer gezellig was.

Tot aan gisteren was het nog erg fijn weer en konden de koeien ook naar de percelen die in de 1e week te nat waren, vandaag is het de hele dag regenachtig dus had ik nadat ik de mestsproeier had verplaatst mooi wat tijd om de blog bij te werken.

Groeten uit Nieuw-Zeeland

  • 25 Augustus 2016 - 19:16

    Nadine:

    Heey Emiel,

    Super leuk om te lezen!
    Klinkt als een leuk bedrijf!
    Wat gaan de werkzaamheden daar gemakkelijk he!
    Hebben jullie met die berg mooi geluk gehad ( berg met attene) toen wij die beklomen zat die in de wolken!

    Heel veel plezier nog!!
    Groetjes nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 11250

Voorgaande reizen:

31 Juli 2016 - 15 Oktober 2016

NieuwZeeland

07 September 2015 - 31 December 2013

stage frankrijk bij de familie Van Den Oord

Landen bezocht: